poliskontroll.

jag sitter i bilen på väg hem från maxi.
får syn på en polisbil som står på sidan, slänger ett snabbt öga på
hastighetsmätaren och ser att jag kör lite över 50, men inte mkt ..
en polisman kommer ut i vägen och blinkar in mig.
jag kör snällt och lugnt in till polisen ..

polisen: hej. jag vill se körkort och nyckelknippan (?)
jag: ja, visst ..

jag tar fram körkortet, tänker håll dig lugn och sansad och räcker det sen till honom.

jag: vad sa du mer att du ville ha? (han kan ju inte ha sagt nyckelknippa tänkte jag)
polis: nej, körkortet bara. det här är ett alkotest.
jag: jaha. (lite lättad över att det inte var fartkontroll och det inte gått fortare)

jag får tillbaka körkortet och han tar fram den där "blåsgrejen".
jag börjar blåsa, och jag blåser. helvete, luftet börjar ta slut i lugnorna. jag
tog inte in tillräckligt med luft
tänkte jag .. och slutar blåsa.

polisen tittar på grejen och säger: det ser bra ut.
sen gick han ..

ööeeh .. får jag åka? tänkte jag och började titta runt mig.
men då kom han precis tillbaka.
visade mig blåsgrejen och sa att det gick bra.

jag: jaha, får jag åka nu?
polisen: ja det får du.


puuh, min första poliskontroll och den gick bra! =)

DIN ÅSIKT!

Har du något på hjärtat?

Ditt namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

say it:

Trackback
RSS 2.0