simmössa?

kom och tänka på en sak ..

ni vet när man var mindre och skulle ha bad med skolan.
varför blev man tvingad att ha sån där mössa på huvudet?
vad var meningen lixom?

och vad vare dom kallades för? minns inte namnet ..
det enda jag kom och tänka på var simmössa, men det
känns inte som rätt namn.

så, vad hette den och varför lära dom tvinga på oss stackars
barn något så hemskt. jag kan säga, det var ingen höjdare
när man hade aslångt hår och var väääldigt håröm!

DIN ÅSIKT!
Postat av: Matilda

kan bara komma på simmössa. var de inte så då? jag vet faktiskt inte varför. kanske för att se namnet som var skrivet. men vet inte om det var andledningen. men ont gjorde det! och potatismjöl i håret hade man sen också. Mysigt! ;D

2009-09-01 @ 19:54:19
URL: http://matildasenkla.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg du har :)

2009-09-02 @ 18:31:59
URL: http://ronjaasvardag.blogg.se/

Har du något på hjärtat?

Ditt namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

say it:

Trackback
RSS 2.0