jag skäms.

på söndag är det sista dagen att rösta. pratar såklart om valet. men jag har känslor som säger emot mig själv ..

jag anser att alla som får rösta, ska rösta. vi ska vara glada att vi har demokrati och kan vara med och påverka. (till viss del vill jag nog påstå. dom flesta vill kunna plocka lite utav varje och sätta ihop till ett parti har jag fått för mig. för fast man röstar på ett parti kan det ju finnas med saker man inte håller med om.) hur som helst så tycker jag att det är viktigt att man är med och får sin röst hörd. men sen kommer det till mig .. det är där jag säger emot mig själv. jag kan ingenting om politik eller vad de olika partierna står för. hur borde sverige styras? vad ska man rösta på? känns som att det finns ett rätt och fel, men hur vet man vad som är rätt? vet man det ens? alla har olika åsikter.

sitter nu därför och läser på lite om partierna för att få någon grund och förhoppningsvis kunna besluta mig för ett parti att rösta på.

jag skäms, som kan så lite och är på gränsen till att inte rösta. men nu ska här läsas på!


DIN ÅSIKT!

Har du något på hjärtat?

Ditt namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

say it:

Trackback
RSS 2.0