DIY ; scrunchbutt

Då tänkte jag visa er hur man gör en scrunchbutt-bikini! Trenden som nu har tagit sig till Sverige och man ser det bara mer och mer! 

När jag för ett par år sedan fastnade för detta så var dom svåra att få tag på, var dyra och jag fick lov att beställa från USA. Men idag finns dom hos billigare märken här i Sverige. Dock inte i lika stort utbud som 'vanliga'. 

Men som sagt, det är inte svårt att fixa till själv! :) finns olika metoder men det var på detta sätt jag gjorde mina:



Vad du behöver: 
- linjal eller annat att mäta med
- sax
- penna att markera med
- sytråd i så passande färg som möjligt som bikinitrosorna (jag hade vanlig sytråd men tror det skulle bli jättebra med en elastisk tråd också, då kanske det skrynkliga bli töjbart också?)
- synål
- knappnålar
- smalt resårband




Ja, och så självklart en bikinitrosa. ;p Så detta är då förebilden. 
(Tips: ta ett par gamla bikinitrosor och testa på först.)



- Knyt upp banden eller vänd den ut och in. 
- mät upp mitten och rita ut ett streck så långt ner du vill att det ska skrynkla sig. Jag gjorde som ni ser på bilden, ända ner till sömmen. Men var noga med att det blir i mitten!
- klipp av en bit resår i samma längd som strecket du ritat upp. Men tänk på att det hellre får bli lite för lång än för kort. Jag la på några millimeter och den blev ändå inte för lång när jag sytt fast den. Men skulle den bli för lång är det bara att klippa av det överblivna. 
- fäst sedan resårbandet över det utmålade strecket som bilden visar. 



Fäst resårbandet ordentligt uppe vid bikinitrosans sömm. 



Sy en enkel raksöm rakt ner. Jag tog tre sömmar åt gången och ..



.. dra sedan igenom tråden helt och tryck upp tyget så det skrynklar sig.
Och så fortsätter du hela vägen efter resårbandet. När du gjort det fäster du slutet av tråden ordentligt igen så det inte går upp. 



Såhär ska det se ut när det är klart!





Och såhär blir trosan att se ut!


Lycka till ni som ska testa! :)


DIN ÅSIKT!
Postat av: Wendela

SV: ja lacket är supersnygg! Man ser fett brun ut :)Hehe har solat också like a motherfucker ;)))

2014-06-04 @ 22:19:48
URL: http://wendelawar.devote.se

Har du något på hjärtat?

Ditt namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

say it:

Trackback
RSS 2.0